Имя:    Пароль:      Помнить меня       
Unsorted   ~  Наука и технологии  ~  Авиационные катастрофы Катастрофы, их причины и освещение в СМИ
На страницу «  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284  »
Рамзес-II
Сообщение  07 Авг 2014, 12:48  Ссылка : Ответить с цитатой
Возраст: 40 Пол: Мужской  Доверенный пользователь
C нами с 08.11.2013
Репутация: -6.7

фенита ля комедия:
Цитата:
Заявление минобороны РФ подтверждают эксперты из Малайзии: Boeing, потерпевший крушение в небе над востоком Украины, был сбит ракетой и пушкой истребителя Су-25.
Специалисты считают, что истребитель выпустил ракету "воздух-воздух" по пассажирскому лайнеру, а затем "добил" его выстрелом из 30-миллиметровой пушки.
http://www.pravda.ru/news/world/formerussr/ukraine/06-08-2014/1219978-boeing-0/

Теперь киевским фотошопистам работа нашлась приросовать красные звёзды на украинский летак Дубина

_____________________________
Возвращение Рамзеса - дурная примета для либералов.
В начало
Профиль : Личное Сообщение
stylefoto
Сообщение  07 Авг 2014, 12:58  Ссылка : Ответить с цитатой
Пол: Мужской  Доверенный пользователь
C нами с 06.11.2008
Репутация: 85.5

Рамзес-II писал(а):
Теперь киевским фотошопистам работа нашлась приросовать красные звёзды на украинский летак Дубина

заодно перерисовать су-25 хотя бы в су-29, так как боинг летел на 10тыс.м а су-25 там обычно не летают.
Можно конечно предположить, что он стрелял из пушки вверх и попал с с расстояния 3000м. ну очень целкий летчик такой.

Сразу вспомнились слова глазастых очевидцев, которые видели в небе рядом с боиногом истребитель и все это на высоте 10км

_____________________________
www.артем-воробьев.рф
В начало
Профиль : Фотоальбом : Блог : Личное Сообщение
Elvis73
Сообщение  07 Авг 2014, 13:02  Ссылка : Ответить с цитатой
Пол: Мужской  Доверенный пользователь
C нами с 06.12.2009
Репутация: 39.5

ещё одна небылица от диванного эксперта:
stylefoto писал(а):
перерисовать су-25 хотя бы в су-29,
В начало
Профиль : Фотоальбом : Личное Сообщение
linch
Сообщение  07 Авг 2014, 13:03  Ссылка : Ответить с цитатой
Возраст: 39 Пол: Мужской 
C нами с 24.01.2005
Репутация: 396.5

Цитата:
Можно конечно предположить, что он стрелял из пушки вверх и попал с с расстояния 3000м. ну очень целкий летчик такой.

можно предположить, что стрелял он по уже падающему боингу и высота снизилась. а вот с ракетой-вопрос, но как я понимаю (не спец по таким вещам) ракета может стрелять и по целям летящим на большей высоте, чем атакующий самолет

Добавлено спустя 45 секунд:

Весело

stylefoto писал(а):
су-29

да да, на фоне белорусского моря он должен лететь и ростовских гор


Последний раз редактировалось: linch (07 Авг 2014, 13:09), всего редактировалось 1 раз
В начало
Профиль : Фотоальбом : Личное Сообщение
diXon
Сообщение  07 Авг 2014, 13:04  Ссылка : Ответить с цитатой
Возраст: 39 Пол: Мужской 
C нами с 01.04.2006
Репутация: 130.4

stylefoto,
stylefoto писал(а):
боинг летел на 10тыс.м а су-25 там обычно не летают.

И тот и тот летают, и могут ещё выше летать, потолок замерен у них на данных герметичности кабины пилота,если пилот в специальном снаряжении, ничто не мешает су-25 вести атаку на высоте 10000 км.

_____________________________
zhena@zhizni.net
В начало
Профиль : Личное Сообщение
FUSION
Сообщение  07 Авг 2014, 13:06  Ссылка : Ответить с цитатой
Возраст: 34 Пол: Мужской  Доверенный пользователь
C нами с 18.05.2006
Репутация: 159.3

фото СУ 29 Весело
В начало
Профиль : Фотоальбом : Личное Сообщение
linch
Сообщение  07 Авг 2014, 13:09  Ссылка : Ответить с цитатой
Возраст: 39 Пол: Мужской 
C нами с 24.01.2005
Репутация: 396.5

diXon, хм, а движки работают на большей высоте? там же помоему от этого еще зависит


так все таки ракета может атаковать цели на большей высоте? если так то разница в 3 кмне так существенна

FUSION, крутой эроплан. ракету на боинг с него просто в форточку скинули Весело


Последний раз редактировалось: linch (07 Авг 2014, 13:10), всего редактировалось 1 раз
В начало
Профиль : Фотоальбом : Личное Сообщение
kopernick
Сообщение  07 Авг 2014, 13:10  Ссылка : Ответить с цитатой
Пол: Мужской  Доверенный пользователь
C нами с 08.01.2009
Репутация: 185.7

stylefoto, даже украинские Су-25 имеют практический потолок 10000м. «Укроборонсервис»
https://unsorted.me/viewtopic.php?p=2076254#2076254

_____________________________
Что же Вы так убиваетесь? Вы же так никогда не убьётесь!
В начало
Профиль : Фотоальбом : Личное Сообщение : ICQ
zur
Сообщение  07 Авг 2014, 13:13  Ссылка : Ответить с цитатой
Возраст: 57 Пол: Мужской  Доверенный пользователь
C нами с 15.06.2010
Репутация: -4.8

stylefoto писал(а):
су-29
приз 4 псаки
В начало
Профиль : Фотоальбом : Личное Сообщение : E-mail : SkypeID : ICQ
diXon
Сообщение  07 Авг 2014, 13:22  Ссылка : Ответить с цитатой
Возраст: 39 Пол: Мужской 
C нами с 01.04.2006
Репутация: 130.4

linch, потолков у самолета много Улыбочка данные приводят как я понял практического потолка, но там на разных модификациях су25 с разными движками, указана разная практическая величина потолка.
Насчёт герметичности кабины, о чём я писал выше, довелось услышать в мои учебные годы от учителей-военных, на военной кафедре. а тут после падения боинга, эксперт по тв каналу произнес такие же вещи, относительно су-25, и преувеличении информации о не возможности су-25 летать на высоте 10000 км.

_____________________________
zhena@zhizni.net
В начало
Профиль : Личное Сообщение
редкостная тварь
Сообщение  07 Авг 2014, 13:36  Ссылка : Ответить с цитатой
Возраст: 37 Пол: Женский  Доверенный пользователь
C нами с 21.11.2005
Репутация: 122.6

Рамзес-II писал(а):
фенита ля комедия:
Цитата:
Заявление минобороны РФ подтверждают эксперты из Малайзии: Boeing, потерпевший крушение в небе над востоком Украины, был сбит ракетой и пушкой истребителя Су-25.
Специалисты считают, что истребитель выпустил ракету "воздух-воздух" по пассажирскому лайнеру, а затем "добил" его выстрелом из 30-миллиметровой пушки.
http://www.pravda.ru/news/world/formerussr/ukraine/06-08-2014/1219978-boeing-0/

Теперь киевским фотошопистам работа нашлась приросовать красные звёзды на украинский летак :dubina:


Скорее придется снимать лапшу с ушей нам самим, которую вешает это издание. Где это заявление малазийских экспертов? Единственная отсылка в статье на малазийскую газету http://www.nst.com.my/ . Возможно это я слепая и вы сможете найти там подобные публикации?
В начало
Профиль : Фотоальбом : Блог : Личное Сообщение
zur
Сообщение  07 Авг 2014, 13:42  Ссылка : Ответить с цитатой
Возраст: 57 Пол: Мужской  Доверенный пользователь
C нами с 15.06.2010
Репутация: -4.8

редкостная тварь писал(а):
[Возможно это я слепая?
Наверняка http://www.nst.com.my/node/20961

KUALA LUMPUR: INTELLIGENCE analysts in the United States had already concluded that Malaysia Airlines flight MH17 was shot down by an air-to-air missile, and that the Ukrainian government had had something to do with it.

This corroborates an emerging theory postulated by local investigators that the Boeing 777-200 was crippled by an air-to-air missile and finished off with cannon fire from a fighter that had been shadowing it as it plummeted to earth.

In a damning report dated Aug 3, headlined “Flight 17 Shoot-Down Scenario Shifts”, Associated Press reporter Robert Parry said “some US intelligence sources had concluded that the rebels and Russia were likely not at fault and that it appears Ukrainian government forces were to blame”.

This new revelation was posted on GlobalResearch, an independent research and media organisation.

In a statement released by the Ukrainian embassy on Tuesday, Kiev denied that its fighters were airborne during the time MH17 was shot down. This follows a statement released by the Russian Defence Ministry that its air traffic control had detected Ukrainian Air Force activity in the area on the same day.

They also denied all allegations made by the Russian government and said the country’s core interest was in ensuring an immediate, comprehensive, transparent and unbiased international investigation into the tragedy by establishing a state commission comprising experts from the International Civil Aviation Organisation (ICAO) and Eurocontrol.

“We have evidence that the plane was downed by Russian-backed terrorist with a BUK-M1 SAM system (North Atlantic Treaty Organisation reporting name SA-11) which, together with the crew, had been supplied from Russia. This was all confirmed by our intelligence, intercepted telephone conversations of the terrorists and satellite pictures.

“At the same time, the Ukrainian Armed Forces have never used any anti-aircraft missiles since the anti-terrorist operations started in early April,” the statement read.

Yesterday, the New Straits Times quoted experts who had said that photographs of the blast fragmentation patterns on the fuselage of the airliner showed two distinct shapes — the shredding pattern associated with a warhead packed with “flechettes”, and the more uniform, round-type penetration holes consistent with that of cannon rounds.

Parry’s conclusion also stemmed from the fact that despite assertions from the Obama administration, there has not been a shred of tangible evidence to support the conclusion that Russia supplied the rebels with the BUK-M1 anti-aircraft missile system that would be needed to hit a civilian jetliner flying at 33,000 feet.

Parry also cited a July 29 Canadian Broadcasting Corporation interview with Michael Bociurkiw, one of the first Organisation for Security and Cooperation in Europe (OSCE) investigators to arrive at the scene of the disaster, near Donetsk.

Bociurkiw is a Ukrainian-Canadian monitor with OSCE who, along with another colleague, were the first international monitors to reach the wreckage after flight MH17 was brought down over eastern Ukraine.

In the CBC interview, the reporter in the video preceded it with: “The wreckage was still smouldering when a small team from the OSCE got there. No other officials arrived for days”.

“There have been two or three pieces of fuselage that have been really pockmarked with what almost looks like machinegun fire; very, very strong machinegun fire,” Bociurkiw said in the interview.

Parry had said that Bociurkiw’s testimony is “as close to virgin, untouched evidence and testimony as we’ll ever get. Unlike a black-box interpretation-analysis long afterward by the Russian, British or Ukrainian governments, each of which has a horse in this race, this testimony from Bociurkiw is raw, independent and comes from one of the two earliest witnesses to the physical evidence.

“That’s powerfully authoritative testimony. Bociurkiw arrived there fast because he negotiated with the locals for the rest of the OSCE team, who were organising to come later,” Parry had said.

Retired Lufthansa pilot Peter Haisenko had also weighed in on the new shootdown theory with Parry and pointed to the entry and exit holes centred around the cockpit.

“You can see the entry and exit holes. The edge of a portion of the holes is bent inwards. These are the smaller holes, round and clean, showing the entry points most likely that of a 30mm caliber projectile.

“The edge of the other, the larger and slightly frayed exit holes, show shreds of metal pointing produced by the same caliber projectiles. Moreover, it is evident that these exit holes of the outer layer of the double aluminum reinforced structure are shredded or bent — outwardly.”

He deduced that in order to have some of those holes fraying inwardly, and the others fraying outwardly, there had to have been a second fighter firing into the cockpit from the airliner’s starboard side. This is critical, as no surface-fired missile (or shrapnel) hitting the airliner could possibly punch holes into the cockpit from both sides of the plane.

“It had to have been a hail of bullets from both sides that brought the plane down. This is Haisenko’s main discovery. You can’t have projectiles going in both directions — into the left-hand-side fuselage panel from both its left and right sides — unless they are coming at the panel from different directions.

“Nobody before Haisenko had noticed that the projectiles had ripped through that panel from both its left side and its right side. This is what rules out any ground-fired missile,” Parry had said.
В начало
Профиль : Фотоальбом : Личное Сообщение : E-mail : SkypeID : ICQ
редкостная тварь
Сообщение  07 Авг 2014, 13:53  Ссылка : Ответить с цитатой
Возраст: 37 Пол: Женский  Доверенный пользователь
C нами с 21.11.2005
Репутация: 122.6

zur писал(а):
редкостная тварь писал(а):
[Возможно это я слепая?
Наверняка http://www.nst.com.my/node/20961

KUALA LUMPUR: INTELLIGENCE analysts in the United States had already concluded that Malaysia Airlines flight MH17 was shot down by an air-to-air missile, and that the Ukrainian government had had something to do with it.

This corroborates an emerging theory postulated by local investigators that the Boeing 777-200 was crippled by an air-to-air missile and finished off with cannon fire from a fighter that had been shadowing it as it plummeted to earth.

In a damning report dated Aug 3, headlined “Flight 17 Shoot-Down Scenario Shifts”, Associated Press reporter Robert Parry said “some US intelligence sources had concluded that the rebels and Russia were likely not at fault and that it appears Ukrainian government forces were to blame”.

This new revelation was posted on GlobalResearch, an independent research and media organisation.

In a statement released by the Ukrainian embassy on Tuesday, Kiev denied that its fighters were airborne during the time MH17 was shot down. This follows a statement released by the Russian Defence Ministry that its air traffic control had detected Ukrainian Air Force activity in the area on the same day.

They also denied all allegations made by the Russian government and said the country’s core interest was in ensuring an immediate, comprehensive, transparent and unbiased international investigation into the tragedy by establishing a state commission comprising experts from the International Civil Aviation Organisation (ICAO) and Eurocontrol.

“We have evidence that the plane was downed by Russian-backed terrorist with a BUK-M1 SAM system (North Atlantic Treaty Organisation reporting name SA-11) which, together with the crew, had been supplied from Russia. This was all confirmed by our intelligence, intercepted telephone conversations of the terrorists and satellite pictures.

“At the same time, the Ukrainian Armed Forces have never used any anti-aircraft missiles since the anti-terrorist operations started in early April,” the statement read.

Yesterday, the New Straits Times quoted experts who had said that photographs of the blast fragmentation patterns on the fuselage of the airliner showed two distinct shapes — the shredding pattern associated with a warhead packed with “flechettes”, and the more uniform, round-type penetration holes consistent with that of cannon rounds.

Parry’s conclusion also stemmed from the fact that despite assertions from the Obama administration, there has not been a shred of tangible evidence to support the conclusion that Russia supplied the rebels with the BUK-M1 anti-aircraft missile system that would be needed to hit a civilian jetliner flying at 33,000 feet.

Parry also cited a July 29 Canadian Broadcasting Corporation interview with Michael Bociurkiw, one of the first Organisation for Security and Cooperation in Europe (OSCE) investigators to arrive at the scene of the disaster, near Donetsk.

Bociurkiw is a Ukrainian-Canadian monitor with OSCE who, along with another colleague, were the first international monitors to reach the wreckage after flight MH17 was brought down over eastern Ukraine.

In the CBC interview, the reporter in the video preceded it with: “The wreckage was still smouldering when a small team from the OSCE got there. No other officials arrived for days”.

“There have been two or three pieces of fuselage that have been really pockmarked with what almost looks like machinegun fire; very, very strong machinegun fire,” Bociurkiw said in the interview.

Parry had said that Bociurkiw’s testimony is “as close to virgin, untouched evidence and testimony as we’ll ever get. Unlike a black-box interpretation-analysis long afterward by the Russian, British or Ukrainian governments, each of which has a horse in this race, this testimony from Bociurkiw is raw, independent and comes from one of the two earliest witnesses to the physical evidence.

“That’s powerfully authoritative testimony. Bociurkiw arrived there fast because he negotiated with the locals for the rest of the OSCE team, who were organising to come later,” Parry had said.

Retired Lufthansa pilot Peter Haisenko had also weighed in on the new shootdown theory with Parry and pointed to the entry and exit holes centred around the cockpit.

“You can see the entry and exit holes. The edge of a portion of the holes is bent inwards. These are the smaller holes, round and clean, showing the entry points most likely that of a 30mm caliber projectile.

“The edge of the other, the larger and slightly frayed exit holes, show shreds of metal pointing produced by the same caliber projectiles. Moreover, it is evident that these exit holes of the outer layer of the double aluminum reinforced structure are shredded or bent — outwardly.”

He deduced that in order to have some of those holes fraying inwardly, and the others fraying outwardly, there had to have been a second fighter firing into the cockpit from the airliner’s starboard side. This is critical, as no surface-fired missile (or shrapnel) hitting the airliner could possibly punch holes into the cockpit from both sides of the plane.

“It had to have been a hail of bullets from both sides that brought the plane down. This is Haisenko’s main discovery. You can’t have projectiles going in both directions — into the left-hand-side fuselage panel from both its left and right sides — unless they are coming at the panel from different directions.

“Nobody before Haisenko had noticed that the projectiles had ripped through that panel from both its left side and its right side. This is what rules out any ground-fired missile,” Parry had said.


Это я видела. Где там хотя бы подобие заявления:
"Заявление минобороны РФ подтверждают эксперты из Малайзии: Boeing, потерпевший крушение в небе над востоком Украины, был сбит ракетой и пушкой истребителя Су-25.
Специалисты считают, что истребитель выпустил ракету "воздух-воздух" по пассажирскому лайнеру, а затем "добил" его выстрелом из 30-миллиметровой пушки.".
Тем более эта статья от 7 августа 11 ч. А статья правды.ру от 6 числа.
В начало
Профиль : Фотоальбом : Блог : Личное Сообщение
UrfinJus
Сообщение  07 Авг 2014, 13:53  Ссылка : Ответить с цитатой
Возраст: 47 Пол: Мужской  Доверенный пользователь
C нами с 20.04.2012
Репутация: 98.6

Рамзес-II писал(а):
фенита ля комедия:
Цитата:
Заявление минобороны РФ подтверждают эксперты из Малайзии: Boeing, потерпевший крушение в небе над востоком Украины, был сбит ракетой и пушкой истребителя Су-25.
Специалисты считают, что истребитель выпустил ракету "воздух-воздух" по пассажирскому лайнеру, а затем "добил" его выстрелом из 30-миллиметровой пушки.
http://www.pravda.ru/news/world/formerussr/ukraine/06-08-2014/1219978-boeing-0/

Теперь киевским фотошопистам работа нашлась приросовать красные звёзды на украинский летак Дубина


К сожалению информация на основе статьи малайской газеты без ссылок на конкретные факты и экспертов.

_____________________________
Да продлит Господь то, что кажется вам коротким!
В начало
Профиль : Личное Сообщение
Рамзес-II
Сообщение  07 Авг 2014, 13:58  Ссылка : Ответить с цитатой
Возраст: 40 Пол: Мужской  Доверенный пользователь
C нами с 08.11.2013
Репутация: -6.7

редкостная тварь писал(а):
Рамзес-II писал(а):
фенита ля комедия:
Цитата:
Заявление минобороны РФ подтверждают эксперты из Малайзии: Boeing, потерпевший крушение в небе над востоком Украины, был сбит ракетой и пушкой истребителя Су-25.
Специалисты считают, что истребитель выпустил ракету "воздух-воздух" по пассажирскому лайнеру, а затем "добил" его выстрелом из 30-миллиметровой пушки.
http://www.pravda.ru/news/world/formerussr/ukraine/06-08-2014/1219978-boeing-0/

Теперь киевским фотошопистам работа нашлась приросовать красные звёзды на украинский летак Дубина


Скорее придется снимать лапшу с ушей нам самим, которую вешает это издание. Где это заявление малазийских экспертов? Единственная отсылка в статье на малазийскую газету http://www.nst.com.my/ . Возможно это я слепая и вы сможете найти там подобные публикации?


Про лапшу с ушей - это претензии не мне, а вчерашней новости из либеральной прессы под названием МК
http://www.mk.ru/politics/2014/08/06/eksperty-polagayut-chto-malayziyskiy-boing-sbil-istrebitel-su25.html

Добавлено спустя 39 секунд:

UrfinJus писал(а):
К сожалению информация на основе статьи малайской газеты без ссылок на конкретные факты и экспертов.

Подождём официальности. Это не за горами.

_____________________________
Возвращение Рамзеса - дурная примета для либералов.
В начало
Профиль : Личное Сообщение
Показать сообщения:   
На страницу «  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 211, 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218, 219, 220, 221, 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228, 229, 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238, 239, 240, 241, 242, 243, 244, 245, 246, 247, 248, 249, 250, 251, 252, 253, 254, 255, 256, 257, 258, 259, 260, 261, 262, 263, 264, 265, 266, 267, 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281, 282, 283, 284  »

Unsorted   ~  Наука и технологии  ~  Авиационные катастрофы

Ответить на тему

Перейти:  





Powered by phpBB   © Unsorted Team  support@unsorted.me  promo@unsorted.me  Полезные скрипты